KOLIKO KOŠTA GLOBALNI ADVERTAJZING?

Sva je prilika da sečivo globalne ekonomske krize polako, ali sigurno gubi svoju oštrinu, dok najmoćnije svetske ekonomije ulaze u tokove laganog, ali kontinuiranog i sigurnog rasta. Nakon perioda štednje i stezanja kaiševa, čak se i globalna potrošnja ponovo uvećava, što je jasan signal da su se države i njihovi stanovnici ponovo latili novčanika i krenuli u šoping.

Možda najbolji primer koji ilustruje ponovni rast svetske potrošnje, jeste povećavanje globalnih izdataka za advertajzing, odnosno reklamiranje kroz različite medijske kanale.

Velike svetske korporacije iznova „šakom i kapom” troše milijarde dolara na promociju svojih proizvoda, a analitičari predviđaju potpuni oporavak advertajzing tržišta i izlazak iz recesije već krajem ove godine.

Pogledajmo sada koliko vodećih 10 globalnih igrača po broju potrošenih zelenih novčanica na reklamiranje, izdvoje godišnje za promociju svojih proizvoda širom sveta:

  1. Procter & Gamble Co. (za globalno medijsko oglašavanja potrošila je 8.68 milijardi dolara)
  2. Unilever (6.03 milijardi dolara)
  3. L’Oreal (4.56 milijardi dolara)
  4. General Motors Co. (3.27 milijardi dolara)
  5. Nestle (2.62 milijardi dolara)
  6. Coca-Cola Co. (2.44 milijardi dolara)
  7. Toyota Motor Corp. (2.31 milijardi dolara)
  8. Johnson & Johnson (2.25 milijardi dolara)
  9. Reckitt Benckiser (2.24 milijardi dolara)
  10. Kraft Foods (2.12 milijardi dolara)

Sjedinjene države, na čijem tlu živi 5% svetske populacije, i čiji udeo u globalnom bruto domaćem proizvodu iznosi 20%, sa preko 34% udela u svetskom advertajzingu – ubedljivo je vodeće reklamno tržište sveta.

Kina, recimo, koja ima 20% svetske populacije, 13% globalnog BDP-a i – do sada – samo 5% od ukupnog svetskog reklamnog tržišta, tokom 2011. izbiće na 3. mesto, odmah iza Japana. Vodeća evropska ekonomska sila, Nemačka, moraće se zadovoljiti sa četvrtom pozicijom.

Koliko se troši na oglašavanje u svetu: Amerika prednjači, ali stižu i nova tržišta

Smatra se da će i u narednom periodu oglašavanje putem televizije i dalje dominirati svetskim reklamnim nebom, dok će napredak zabeležiti i internet, odnosno online reklamiranje. Procentualno gledano, podela reklamnog kolača prema tipu/vrsti medija, izgledaće, otprilike, ovako:

  • Televizija 42%
  • Novine 20%
  • Magazini 9%
  • Online 15%
  • Radio 6%
  • Outdoor 6%
  • Bioskopi 2% itd.

Očekuje se da će, najkasnije do 2012-te, godišnja izdvajanja za oglašavanje putem medija, doseći magićnu cifru od čak 500 milijardi dolara na globalnom nivou. Advertising never sleeps.

 

Advertisements

Jedno mišljenje na „KOLIKO KOŠTA GLOBALNI ADVERTAJZING?

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s